pegawai farmasi vs penolong pegawai farmasi

disebabkan peningkatan jumlah pesakit yg berkunjung ke hospital (sume gara2 H1N1) , maka waktu operasi bahagian farmasi juga perlu ditingkatkan...stok ubat semakin berkurang...semua yg bekerja di bahagian kaunter farmasi pesakit luar menjadi agak tension...maka berlakulah sedikit pertelingkahan antara pegawai farmasi dan penolong pegawai farmasi di hospital SJ...tak perlulah eman detailkan dekat sini mcm mana mereka bergaduh...kami yg trainee dah cabot lari pi belakang...takot oooo...dalam pergaduhan mereka, timbul bab2 pangkat, status, darjah...

apa beza pegawai farmasi dan penolong pegawai farmasi?

degree vs diploma...
gaji RM4k vs RM2k...
kerja susah sikit vs kerja lebih sikit...
U46&41 vs U36&32...
pi kerja pkai baju biasa vs pakai uniform kelabu...
tak da OT vs ada OT...
x boleh claim OT vs boleh claim OT...
tapi perasan tak wahai kalian semua, semua yg tersenarai di atas hanyalah pandangan duniawi semata-mata...
tiada beza antara manusia di sisi ALLAH melainkan amalan dan ketaqwaan...
Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih takwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu). al-hujuraat;13
so kepada yang atas, jangan lupa kepada yang bawah...jangan selalu ingat kita sentiasa di atas...hidup ini mcm roda, sekejap di atas...sekejap di bawah...jangan sampai ALLAH tarik nikmat kemewahan yg ada...INGAT, dunia ni semuanya FANA...hanya seketika...pangkat yg tinggi di dunia tak menjamin seseorang tu akan tetap mempunyai pangkat yg tinggi di sisi ALLAH even awak pakai kopiah pi kejer tiap2 hari(huhuhu...ayat bengang..)
end...
salam ramadhan...
semoga kita sudah bersedia utk mengalukan kedatangan ramadhan...

14 comments:

cik nur.iz said...
August 15, 2009 at 3:50 PM

salam ramadhan.... ngeee~

dasyat sgt ke klu diorg gaduh smpai trainee larii.... hehehe...

nsb bek diorg mkn nasi tak mkn org.... klu tak???

tetiba outoftopic! kekeke

eman ainol said...
August 15, 2009 at 3:55 PM

bukan memang kak izzah selalu out of topic ker?hihihi...just joking...

dahsyat la jugak deper gaduh...nasib tak naik kaki tangan jer lagi...

cik nur.iz said...
August 15, 2009 at 4:02 PM

outoftopic mmg best...
vote for them...yeah...!!

klu naik kaki dan tangan sila call 999... hoho.. takpun inject depa ngn ubat pelali... nnt diorg senyap la... hahaha....

aduhai....sengalnya!
maap.

Anonymous said...
August 15, 2009 at 6:24 PM

salam ramadhan..
doakn kjyaan org erk..
doakn gak org dapat jg pergaulan..
bittaufeeq wannajah...!

eman ainol said...
August 15, 2009 at 6:57 PM

to anonymous(if im not mistaken who u are) :
akak doakan semoga menjadi DR yg baik...
best of luck...
selamat berpuasa...

m c d @ h said...
August 30, 2009 at 2:24 PM

ada pulek camtu ek?tak faham aku.

eman ainol said...
August 30, 2009 at 3:43 PM

ada la....2 yg aku cerita...itula bila org tak pernah merasa duduk di bawah...jadi la cam tu...

hazim said...
September 13, 2009 at 3:01 PM

dem...selamat iman tak gaduh skali

drg tak merasa penangan iman lagik...

nanti jd degree+diploma vs eman undergraduate

tp sume org tahu kesudahannye kan kan kan .... hahaha

wahidah said...
September 15, 2009 at 9:37 AM

iman...habis tue ubat dh expired tu bleh mkn lg ker?musykil akak nih

eman ainol said...
September 22, 2009 at 9:44 AM

to hazim : kuasam kamu bang...dush dush...

to kak ida : ubat tu tulis jer dah expired tp iA bleh guna lagi...ubat tu tak da la sampai bekulat mcm roti hi5...hehehe...

Anonymous said...
November 24, 2009 at 1:04 PM

Tiada bezanya Peg farmasi ngan Pen Peg Farmasi...smuanya kuli kerajaan x boleh jadi jutawan..alah setakat gaji 4k dok kl mana cukup..nak dok umah bunglow pown pikir banyak kali..yag penting kat sini kita mesti berusha utk merubah nasib diri jgn harap makan gaji je...bukan x bersyukur tapi x salah kalau tanam cita-cita tinggi..aku dulu pen pegawai farmasi gak tapi dah berhenti dan skarang dah buka penigaan..alhmdulillah gaji aku dah 2ok sbln..guna kemahiran anda utk kekayaan..berusha dan berdoa..Allah x merubah nasib kita melainkan kita merubah nasib kita sendiri..Apa yang kita fikir tentang diri kita itu yang jadi pada diri...pesan dari abang senior Pembantu farmasi (1990-1998)wassalam

Anonymous said...
March 14, 2010 at 2:26 PM

yala tapi..skurang2ny pkerjaan 2 ada kn......!!!

Anonymous said...
July 2, 2010 at 9:18 PM

salam sume..da x sample design baju ppf yg HkL nyer

Anonymous said...
November 15, 2011 at 7:34 AM

PELUANG KEPADA RAKYAT MALAYSIA MENJADI PEMILIK KEDAI FARMASI BERNILAI 500K SECARA PERCUMA...TANYA SAYA BAGAIMANA?

019 2940558(Susandi Riandi)

We Are Specializing in Franchising Business

Now Come with 1st Unique Concept: Free Franchise Store & Free Risk Business...

UNLIMITED PRODUCT RANGE FROM 22 COUNTRIES AND LOOKING MORE...

WE ARE NOW IN 14 COUNTRIES AND HAVE 1800 FREE STORE WORLDWIDE...

OUR FREE STORE COMES IN 3 TYPE FIELD:
*FREE PHARMACY
*FREE ORGANIC STORE
*FREE CONVENIENCE STORE

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=176448049106388&set=a.176446279106565.45632.100002235834932&type=3

Deja un comentario

Volver al inicio Volver arriba kembarasinaif. Theme ligneous by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.