alhamdulillah...alhamdulillah...alhamdulillah...

ucapan kesyukuran yang mampu kuucapkan kerna masih diberi kesempatan oleh ALLAH untuk bernafas di buminya.
genap usiaku 21tahun...jerit perih ummi mengandungkan aku 21thn yg lalu...kesakitan yang ditanggung untuk melahirkanku di kala dingin pagi...hanya ALLAH yang mampu membalas segala-galanya...moga balasan jannah adalah yg sebaik2nya....(ohhh,air mata bagai mahu mengalir...) rindu UMMMI...eman sayang UMMI awi-awi...buhibbu UMMI, fauziah mohd ali....(air mata,tolong berhenti dari mengalir)
this is d first time sambut birthday bukan di rumah...tidak ditemani ummi ayah...tidak ditemani kakak abg....hanya ditemani kawan-kawan...sudah pasti sambutannya berbeza...tp masih meriah walaupun dalam keadaan kurang sihat....

14 oktober, selsema mula menyerang....sakit kepala....panas mata...demam....kufikir berjangkit dengan roomate...namun baru dapat kukesan yg gigi bungsuku mahu tumbuh...menyesal tidak mendengar nasihat ummi tuk berjumpa dgn dentist sebelum berangkat...sakit kottttt....(hope gigi bongsu ini 'duduk diam2' sehingga bulan 2 yerk...jumpa dentist kat msia yerk...)

15 oktober - malam sebelumnya, semua housmateku tidak melekat di rumah...tidak mampuku menghalang mereka dr keluar rumah dlm keadaanku yg tidak begitu sihat...mereka lebih memaksaku tidur...''tidor la kak iman...kak imankan tak sihat''...pandai betul guna alasan itu tuk memastikan aku sentiasa berada di dlm bilik...tepat jam 12, satu rumah gelap...''mus, letrik tak de ker?''tanyaku...''haah kak iman...letrik tak der''...dari luar bilik kedengaran suara adik2ku menyanyikan lagu HAPPY BIRTHDAY TO KAK IMAN...sangat terkejut...sgt best...sgt seronok...byk sungguh sgtnya...
siangnnya ruzana belanja makan dekat Cook door....thx dear...

16 oktober - selsema semakin teruk...kelas dari pagi sampai asar...agak memenatkan...usai solat asar, terus mencari katil,tilam dan bantal...bukan tabiatku tidur selepas asar...namun dlm keadaan sistem pernafasan yang kurang memberansangkan, terlelap juga mataku...dan tersedar dari lena bila azan maghrib berkumandang...sudah berjanji utk ke rumah terbuka wani tp memandangkan keadaan diri yg tidak berapa bertenaga, kubatalkan rancanganku...selesai solat maghrib,hp ku berbunyi...hani jalil memaksaku ke rumah terbuka wani...tidak kesah walaupun lewat...setelah berbincang dgn housmate,mereka bersetuju untuk ke rumah terbuka selepas isya...selesai solat isya kami ke rumah wani utk mkn free...sapa nk tolak mkn percumakan ^_^ rumah wani sgt besar dan harga amat berpatutan...mcm dh merancang utk mencari rumah sewa...agak lama jugak berada di rumah wani, menikmati mee sup yg sgt sedap...tambah2 lg kami mmg dah sgt lapar =p selesai mengemas pinggan adik2ku, tiba2 letrik terpadam...bisik hatiku ''letrik tak de la plak...nasib nk balik dah...tp kenapa dapur ada lampu plak???''...tiba2 kedengaran org menyanyikan lagu SELAMAT HARI LAHIR...
''oh,ada org lain lahir dekat dengan tarikh lahir aku..aku 15, dia 16 hb...'' tapi entah mcm mana,tiba2, kedengaran namaku di akhir lagu itu...SELAMAT HARI LAHIR IMAN...akukan?yolah,sapo laie...zatul iman anak pcik ainol la...
aku baru mengenali mereka...tp layanan mereka seperti telah lama ukhuwah ini terjalin...indah sungguh ukhuwah ini bila berada di jalannya...aku gembira bertemu dgn kalian...moga ukhuwah ini kekal dlm keredhaannya...moga sabbit dlm jalan dakwahnya...ameen...buhibbukum fillah...
tak sabar menanti hadiah2 dari org malaysia plak...ummi,ayah,kak long,abg, nak bg hadiah apa kat eman???rakan2 ku yg dh bekerja,janji nk bg hadiah bila eman balikkan...akanku tuntuttttt...hehehe...gila material...doa kalian adalah hadiah paling bermakna ^_^

2 comments:

m c d @ h said...
October 20, 2010 at 5:11 AM
This comment has been removed by the author.
m c d @ h said...
October 20, 2010 at 5:13 AM

happy birthday eman
May ALLAH ease your way.

xoxo

Deja un comentario

Volver al inicio Volver arriba kembarasinaif. Theme ligneous by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.